دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ناقص در یک سیستم تولیدی با رویکرد بهینه‌سازی شبیه‌سازی (مطالعه موردی: کارخانه پویا گستر مشهد) (1397) / حکمت نیا ، بهاره، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهحکمت نیا ، بهاره، نویسنده
عنوان :برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ناقص در یک سیستم تولیدی با رویکرد بهینه‌سازی شبیه‌سازی (مطالعه موردی: کارخانه پویا گستر مشهد)
تکرار نام مولف :بهاره حکمت نیا
سال نشر :1397
صفحه شمار:96ص
یادداشتچکیده
برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ناقص در یک سیستم تولیدی با رویکرد بهینه‌سازی شبیه‌سازی (مطالعه موردی: کارخانه پویا گستر مشهد)
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تولید محصول بسیار سریع‌تر از گذشته انجام می‌شود. وقوع خرابی در سیستم تولیدی به کیفیت محصول آسیب می‌رساند و از سرعت تولید محصول می‌کاهد. به‌علاوه با افزایش خرابی‌ها و ازکارافتادگی خط تولید، تأثیر اقتصادی خرابی‌ها در صنعت بسیار بیشتر می‌شود. می‌توان وضعیت خرابی‌ها را قبل از اینکه به مرحلۀ حادی برسند، با ایجاد یک سیستم نگهداری و تعمیرات کارا مدیریت کرد. بهترین راه دستیابی به این موضوع طراحی و برنامه‌ریزی فواصل بازدیدها و دیگر عوامل مهم در واحد نت است؛ بنابراین در این پژوهش هدف این است که بامطالعۀ سیستم نگهداری و تعمیرات و در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه از خرابی به شکل ناقص، تعداد نیروی انسانی موردنیاز نت و اندازۀ بافر تعیین شوند و با ایجاد تغییراتی در واحد نت، از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کاسته شود. برای این منظور، ابتدا نگهداری و تعمیرات و به کارگیری شبیه‌سازی در تحقیقات گذشته مطالعه شد. در گام بعدی اطلاعات بخش تولید و نگهداری و تعمیرات برای محصول نوار لاستیکی نگهدارندۀ شیشۀ خودرو 405 در کارخانۀ پویا گستر جمع‌آوری شد. بعدازآن با استفاده از نرم‌افزار Arena 14 شبیه‌سازی این اطلاعات به‌صورت مدل در نظر گرفته شد. به‌عنوان نوآوری برآورد نیروی انسانی لازم در واحد نت، تعیین اندازۀ بافر در تولید و همچنین اجرای تعمیرات به شکل ناقص برای بهبود نت به مدل اضافه‌شده است. برای اجرای تعمیرات پیشگیرانه به شکل ناقص سه سناریو پیشنهاد شد، هر چه نت استفاده‌شده در این سناریوها بهتر باشد هزینۀ آن بیشتر می‌شود اما تأثیر بهتری بر خرابی‌ها دارد و فواصل بین خرابی را بیشتر می‌کند. به‌این‌ترتیب مقایسه‌ای بین مدل اولیۀ کارخانه و سناریوهای پیشنهادی انجام شد و در پایان یکی از این سناریوها به‌عنوان طرح برتر معرفی و نتایج بهینه‌سازی ارائه شد.
واژه‌های کلیدی
نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، شبیه‌سازی، بهینه‌سازی شبیه‌سازی، تعمیرات ناقص، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، OptQuest
شناسه افزوده :حجازی ، طه حسین، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=25051
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
530پ530پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0