دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

کاربرد امواج مایکروویو در تشخیص سرطان پوست (1396) / روغنگر ، سارا، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهروغنگر ، سارا، نویسنده
عنوان :کاربرد امواج مایکروویو در تشخیص سرطان پوست
تکرار نام مولف :سارا روغنگر
سال نشر :1396
صفحه شمار:64ص
یادداشتچکیده:
در تحقیق پیش رو، ریخت‌شناسی پوست انسان و بافت پوست سرطانی توصیف شده‌اند. مروری بر مدل‌های عددی پوست انسان و تومورها که قبلاً ارائه شده‌اند نیز انجام گرفت. برای مطالعه تعامل امواج الکترومغناطیس با بافت‌های بیولوژیکی، اطلاع داشتن از ویژگی‌های دی‌الکتریک ضروری است؛ بنابراین بررسی اجمالی از ویژگی‌های دی‌الکتریک بافت‌ها و مکانیسم‌های اساسی آن ارائه شده است. استراحت دی‌الکتریک و تکنیک‌های اندازه‌گیری نیز توصیف شده‌اند. داده‌های حاصل از کارهای گذشته با توجه به ویژگی‌های دی‌الکتریک پوست در فرکانس‌های موج میلی‌متری مورد بحث قرار گرفت. با استفاده از قواعد ترکیب ، گذردهی هر لایه از بافت می‌تواند محاسبه شود. ازآنجایی‌که بخش عظیمی از بافت‌های بیولوژیکی به‌خصوص پوست و تومورها اساساً از آب تشکیل شده است، قواعد ترکیب با در نظر گرفتن بافتها به عنوان ترکیبی از آب و ماده بیولوژیک خشک به کار برده شده‌اند. داده دی‌الکتریک به‌دست آمده در معادله دبای قرار گرفته شد و با الگوریتم ژنتیک به بهترین مقدار خود رسید، تا دیگر پارامترهای مورد نیاز برای تخمین گذردهی حول محدوده فرکانسی به‌دست آید. داده تخمین زده شده دی‌‌الکتریک با داده‌های در دسترس در کارهای گذشته مقایسه شد.
بازتاب موج میلی‌متری برای اندازه‌گیری مشخصات بازتاب شده از مواد مختلف و به‌دست آوردن ویژگی‌های آنها در بازه فرکانسی 20 تا 100 گیگاهرتز استفاده شد. توسط اندازه‌گیری بازتاب چندین نمونه بافت پوست، تفاوت قابل توجهی بین ویژگی‌های بازتابی بافت‌های سالم و بدخیم، گزارش شده است. دلایل اصلی برای انتخاب موج‌های میلی‌متری نفوذ کم، رزولوشن بیشتر می‌باشد.
نرم‌افزار CST برای اجرای شبیه‌سازی‌ها استفاده شد. برای هر مرحله از سرطانی شدن شکل‌هایی در نظر گرفته و اثر هر شکل مطالعه خواهد شد. میدان‌های نقطه‌ای و پارامترهای پراکندگی برای هر مدل محاسبه و با همدیگر مقایسه گردید
شناسه افزوده :مافی نژاد ، خلیل (1326)، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=25361
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
564پ564پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0