دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

مکان یابی کنترل کننده یکپارچه پخش توان با هدف جبران سازی افت ولتاژ و مدیریت تراکم (1391) / ایزدپناه طوس ، صابر، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهایزدپناه طوس ، صابر، نویسنده
عنوان :مکان یابی کنترل کننده یکپارچه پخش توان با هدف جبران سازی افت ولتاژ و مدیریت تراکم
تکرار نام مولف :صابر ایزدپناه طوس
سال نشر :1391
صفحه شمار:66ص
شناسه افزوده :حسن پور ، سمیه، استاد راهنما
چکیده :چکیده
در سال های اخیر، پیشرفت در قطعات نیمه هادی توان بالا باعث توسعه یک کاربرد جدید در سیستم های قدرت شده است، که به عنوان سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر شناخته شده اند. ادوات FACTS در سیستم قدرت می تواند قابلیت کنترل و انعطاف پذیری در تمام سیستم را از طریق اجزای الکترونیک قدرت بهبود بخشد. کنترل کننده یکپارچه پخش توان یک تجهیز قوی و با چند کاربرد در بین تمام ادوات FACTS است. کنترل کننده یکپارچه پخش توان توانایی کنترل همزمان پارامترهای اساسی انتقال اعم از راکتانس خط، دامنه و اختلاف فاز ولتاژهای طرفین خط را دارد. UPFC از دو منبع ولتاژ سری که به صورت پشت به پشت از طریق یک خازن DC وصل شده، تشکیل شده است. یک منبع ولتاژ سری AC به خط انتقال تزریق می کند و با کنترل کردن اندازه و فاز ولتاژ تزریقی، پخش بار را تنظیم می کند. مبدل ولتاژ سری با خط انتقال، توسط یک ترانسفورماتور سری وصل شده است. مبدل موازی می تواند توان اکتیو و راکتیو را به طور مستقل جبران سازی موازی کند. UPFC قابلیت کنترل مستقل هر دو توان اکتیو و راکتیو را در خط دارد. با توجه به اینکه هزینه نصب و راه اندازی دستگاه بسیار بالا است، لذا نکته مهمی که باید در نظر گرفت مکان یابی بهینه UPFC می باشد. مکان یابی بهینه UPFC می تواند به منظور بهبود شرایط استاتیکی و یا به منظور بهبود افزایش پایداری دینامیکی سیستم باشد.
در سیستم های قدرت افزایش بار شبکه موجب افت ولتاژ در باس ها می شود. افت ولتاژ بیش از حد در شبکه باعث فروپاشی ولتاژ و درنتیجه خاموشی در شبکه می شود. روش های مختلفی برای جلوگیری و جبران سازی افت ولتاژ در زمان افزایش بار شبکه وجود دارد که می توان به خازن گذاری در شبکه و استفاده از سیستم های انتقال انعطاف پذیر جریان متناوب اشاره کرد. همچنین از آنجا که محدودیت انتقال توان شبکه اساساً با کنترل فلوی شبکه قابل رفع یا کاهش است، لذا استفاده از این عناصر برای مدیریت تراکم نیز بسیار مفید به نظر می رسد.
در این پایان نامه به منظور جلوگیری از افت ولتاژ در هنگام افزایش بار شاخص های جدیدی برای مکان-یابی سیستم های انتقال انعطاف پذیر جریان متناوب از جمله UPFC پیشنهاد شده است. برای استفاده بهینه از قابلیت های UPFC، روش پیشنهادی با معیار سهم هزینه تراکم به منظور جبران سازی افت ولتاژ و مدیریت تراکم ترکیب شده است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14194
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
88پ88پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0