دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

بررسی رفتار مهاربند کابلی با صفحۀ میانی در ساختمان های فولادی (1396) / شهبازنژاد ، احسان، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهشهبازنژاد ، احسان، نویسنده
عنوان :بررسی رفتار مهاربند کابلی با صفحۀ میانی در ساختمان های فولادی
تکرار نام مولف :احسان شهبازنژاد
سال نشر :1396
صفحه شمار:صفحه گذاری مختلف
یادداشتچکیده

از دیدگاه یک مهندس سازه، بهترین فرم سازه‌ای، انتخابی است که در آن اعضای اصلی، ترکیب‌های مختلف بارهای قائم و افقی را به‌صورت بهینه تحمل نمایند. ولی در عمل معمولاً ملاحظات غیر سازه‌ای، تأثیرات بسیار مهمی بر انتخاب فرم سازه دارند و ممکن است تعیین‌کننده باشند. لازم به ذکر است که علاوه بر لحاظ نمودن عوامل غیرسازه‌ای و سازه‌ای، فرم سازه‌ای انتخاب‌شده بایستی اقتصادی باشد. موضوع این پژوهش معرفی سامانه¬های کابلی، جهت مقاوم سازی ساختمانهای فولادی در برابر بارهای جانبی ناشی از زلزله می باشد.
سامانه های کابلی در دو حالت، سامانه کابلی ضربدری و سامانه کابلی با ورق میانی بررسی می شوند. طریقۀ استفاده از کابلها در سامانه کابلی ضربدری شبیه بادبندهای فلزی هستند، ولی در سامانه کابلی پیشنهادی جدید، توزیع بارهای جانبی در تیرها و ستونها متفاوت است.
هدف اصلی این پژوهش نشان دادن کارایی سامانه های کابلی در افزایش سختی جانبی سازه می باشد. برای رسیدن به این هدف، قاب در نرم افزار تحلیل شده و سپس با اضافه کردن سامانه های کابلی به آنها و تحلیل مجدد، مقایسه ای مابین سامانه¬ها از نظر سختی جانبی ،مقاومت و شکل پذیری انجام شد.نتایج حاصله نشان می دهند که کابلها علیرغم سطح مقطع کوچک، بدلیل دارا بودن مقاومت کششی بسیار بالا، موجب افزایش چشمگیر سختی جانبی قابها می شوند و مدل پیشنهادی جدید از نظر عملکرد، بین قاب صلب و مهاربندی همگرا قرار می گیرد. همچنین تغییر ابعاد ورق میانی مورد بررسی کامل قرار گرفته و مقایسه بین آنها از نظر سختی جانبی و شکل پذیری انجام گرفته است .

کلمات کلیدی: قاب خمشی ،قاب با مهاربند کابلی ضربدری، قاب با مهاربند کابلی و ورق میانی، سختی جانبی ، شکل پذیری
شناسه افزوده :حاجی‌کاظمی ، حسن (1329)، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=18361
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
322پ322پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0