دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

کشف و شناسایی چهره (1391) / رضاپور ، مهدی، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهرضاپور ، مهدی، نویسنده
عنوان :کشف و شناسایی چهره
تکرار نام مولف :مهدی رضاپور
سال نشر :1391
صفحه شمار:107ص
شناسه افزوده :اسدپور ، وحید (1355)، استاد راهنما
چکیده :چکیده
با توجه به تحقیقات انجام شده در فیزیولوژی اجتماعی انسان ها این نتیجه به دست آمده است که ویژگی های چهره در تعاملات متقابل انسان ها تاثیر بسزایی دارند و حس مستقیمی را از دوست داشتن یا دوست نداشتن از سخنان طرف صحبت کننده در فرد شنونده ایجاد می کنند. در میان ویژگی های متعدد بیومتریک ها از قبیل گفتار، اثر انگشت، دست خط، تشخیص چهره و غیره توجه زیادی به کشف و تشخیص چهره به دلیل چالش های فنی و کاربردهای بالقوه شده است.
اکتشاف چهره اولین و ضروری ترین مرحله در سیستم های شناسایی چهره می باشد. هدف از اکتشاف چهره در یک تصویر جدا کردن و مشخص کردن ناحیه ی صورت از پس زمینه است. سیستم های بینایی انسان به وسیله ی تاثیری که کل صورت از ویژگی ها و مشخصاتش دارد عمل شناسایی را انجام می دهند و در آن ها مجموعه ای از ویژگی های چهره کاربرد ندارد. آن چه به نظر می رسد که در مورد ویژگی ها اهمیت بیشتری داشته باشد، رابطه ی هندسی بین ویژگی های چهره است. یعنی جزئیات خود ویژگی ها اهمیت چندانی ندارند بلکه ارتباط موجود بین ویژگی ها اهمیت بیشتری نسبت به این موضوع دارد.
هدف سیستم های بینایی کامپیوتری اجرای فعالیت های بینایی انسان بر روی یک عکس با استفاده از دستگاه های الکترونیکی و پردازش بر روی آن عکس می باشد. کشف و شناسایی چهره در طول بیشتر از یک دهه ی گذشته تبدیل به یک حوزه ی فعال برای تحقیق در شناسایی الگوها شده است. در طول این مدت روش هایی پیشنهاد شده اند و استانداردهایی نیز برای ارزیابی این روش ها به وجود آمده اند. اما راه حل های هنرمندانه ی فعلی نیز نیازمند توسعه و بهبود هستند تا بتوانند چهره ها را با دقت درستی بالا کشف نموده و از عهده ی شناسایی با سرعت بالا و تجهیزات کم بر آیند و بتوانند مشکلات چالش برانگیز زیادی از قبیل تشخیص تحت شرایط مختلف نویز، تغییر در نورپردازی و یا تغییرات ژست را رفع کنند.
این پروژه شامل دو بخش کشف و شناسایی چهره می باشد. در ابتدا به بررسی کلی سیستم های کشف و شناسایی چهره می پردازیم و در ادامه برخی از الگوریتم های معرفی شده برای کشف و شناسایی چهره را بررسی می کنیم. در ادامه با استفاده از الگوریتم های پیشنهاد شده به کشف و شناسایی چهره در تصاویر ثابت خواهیم پرداخت و الگوریتم مورد نظر خود را بر روی یک پایگاه داده امتحان خواهیم نمود. نتایج حاصل از هر دو بخش با برخی از الگوریتم های معرفی شده در قبل مقایسه خواهد شد.
هدف از کشف چهره در این پروژه افزایش دقت کشف درست چهره ها و کاهش کشف نادرست چهره ها در تصاویر می باشد. هدف از بحث شناسایی چهره نیز افزایش دقت شناسایی افراد در یک پایگاه داده همراه با کم کردن زمان لازم برای آموزش شبکه های مورد استفاده و نیز کاهش زمان محاسبات برای فرآیند تشخیص می باشد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14200
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
100پ100پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0