دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

بهبود روش کنترلی DTFC در کنترل دور مقاوم موتور القایی با استفاده از الگوریتم بهینه سازی PSO و مشاهده گر مد لغزشی (1394) / محرر احمدی ، هاشم، نویسنده بازکردن سندpdf.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهمحرر احمدی ، هاشم، نویسنده
عنوان :بهبود روش کنترلی DTFC در کنترل دور مقاوم موتور القایی با استفاده از الگوریتم بهینه سازی PSO و مشاهده گر مد لغزشی
تکرار نام مولف :هاشم محرراحمدی
سال نشر :1394
صفحه شمار:77ص
شناسه افزوده :اقبال ، نجمه، استاد راهنما
چکیده :چکیده
موتور القایی در صنعت بدلیل طراحی ساده، قیمت پایین در ساخت، تعمیرات و نگهداری آسان و عملکرد بالای آنها در زمانهای طولانی، دارای اهمیت فراوانی بوده اما تغییرات بار در موتور به شدت در مشخصه گشتاور- سرعت آن مؤثر بوده به طوریکه با افزایش بار سرعت موتور کاهش، و بالعکس با کاهش بار، سرعت افزایش می یابد. برای حل این مشکل روش های مختلف نسبتا پیچیده ای نسبت به روش های کنترلی موتور DC ارائه گردیده است. هدف از انجام این پروژه، طراحی یک کنترلر مقاوم در خصوص تغییرات بار بوده، که برای دستیابی به این هدف، روش کنترل مستقیم شار وگشتاور (DTFC) به همراه مشاهده گر مدلغزشی طراحی وشبیه سازی گردید. درایو DTFC ارائه شده در این پایان نامه که یکی از روش های کنترل برداری بوده، وظیفه کنترل همزمان مستقیم شار و گشتاور را به عهده داشته که در آن از سه کنترلر تناسبی-انتگرالی (PI) و جهت دستیابی به بهترین ضرایب، از الگوریتم بهینه سازی اپتیمم نمودن اجتماع ذرات (PSO) استفاده گردیده است. مشاهده گر مدلغزشی ارائه شده در این پایان نامه، مشاهده گر بسیار مطلوبی بوده بطوریکه بعد از اعمال تغییرات در آن، طراحی جدید بدست آمده باعث بهبود بسیار عالی پاسخ سرعت توسط درایو کنترلر می گردد.
درایو جدید ارائه شده کاملا در مقابل تغییرات بار مقاوم بوده به طوریکه سرعت موتور با وجود اعمال رنج وسیعی از گشتاور (از مقادیر منفی تا حدود گشتاور شکست)، سرعت مرجع را باخطای کمتر از یک درصد تعقیب می نماید. از مزایای این درایو، علاوه بر مقاوم بودن آن می توان به ساده بودن روابط مدار کنترلر آن اشاره نمود.
واژگان کلیدی: موتور القایی، کنترل برداری، کنترلرDTFC، مشاهده گر مدلغزشی، روش هوشمند PSO
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14301
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
228پ228پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0