دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

زمانبندی پروژه با محدودیت منابع و استفاده از زنجیره بحرانی در محیط فازی (مطالعه موردی: طراحی و ساخت توربین‌های بادی کوچک مقیاس) (1395) / صادق پور ارمی ، محمدرضا، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهصادق پور ارمی ، محمدرضا، نویسنده
عنوان :زمانبندی پروژه با محدودیت منابع و استفاده از زنجیره بحرانی در محیط فازی (مطالعه موردی: طراحی و ساخت توربین‌های بادی کوچک مقیاس)
تکرار نام مولف :محمدرضا صادق پورارمی
سال نشر :1395
صفحه شمار:105ص
شناسه افزوده :رضائی نیک ، ابراهیم، استاد راهنما
چکیده :چکیده

پروژه عبارت از مجموعه فعالیتهای موقتی برای تحقق یک تعهد و ایجاد یک محصول یا ارائه خدمات مشخص است. قبل از اینکه پروژه اجرا شود پیش بینی محدوده، زمان، منابع و هزینه آن تا جایی که امکان دارد باید صورت گرفته و برنامه‌ریزی شود. بنابراین سعی بر آن است تا انواع نیازها قبل از اجرا پیش بینی شده و روند اجرای پروژه طبق برنامه پیش‌بینی شده و با کمترین مشکل تحقق یابد.
انحراف پروژه از زمانبندی، هزینه‌های زیادی را به ذینفعان پروژه تحمیل می‌کند. پژوهش‌های گذشته نشان می‌دهند، تخمین اشتباه زمان انجام فعالیت‌ها یکی از مهمترین دلایل این انحراف‌ها است. روش زنجیره بحرانی یکی از روش‌های مورد توجه پژوهشگران جهت مدیریت عدم قطعیت در زمان انجام فعالیت‌ها، در سال‌های اخیر بوده است. در این پایان نامه سعی شده تا با بررسی دقیق مراجع 33 و51 و بهره بردن از الگوریتم‌ها و فرمول‌های مورد استفاده در آن‌ها، رویه‌ایی جدید ایجاد شود. در الگوریتم ارائه شده در ابتدا با استفاده از مفهوم روش دلفی اعداد بدست آمده از خبرگان همگرا واصلاح می‌شود، سپس با کمک مدل‌های زمانبندی پروژه تحت محدودیت منابع، اعداد فازی مربوط به هر فعالیت ساخته شده و با استفاده از مفاهیم تئوری فازی بهترین زمان انجام فعالیت و زمان ایمنی در نظر گرفته شده برای هر فعالیت محاسبه می‌شود. در نهایت با اضافه کردن بافر پروژه و رفع محدودیت منابع زمان انجام پروژه تخمین زده می‌شود.
به دلیل پیوسته در نظر گرفتن زمان انجام فعالیت‌ها برای حل مدل‌های ارائه شده در رویه‌‌ی ارائه شده از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است واز آنجایی که نخبه گرایی در الگوریتم ژنتیک از جدید‌ترین روش‌های حل می‌باشد؛ برای حل مدل از الگوریتم ژنتیک نخبه گرا استفاده شده است.
حاصل این پژوهش در پروژه طراحی سازه و ساخت پره توربین یک کیلووات پلی استر پیاده سازی گردید و توانست زمانبندی پروژه را در مقایسه با روش‌های ارائه شده در مقاله‌هایی که به عنوان مرجع اصلی در نظر گرفته شده از نظر زمان انجام کل پروژه در زمانبندی بهبود بخشد، بدیهی است که اجرایی شدن این زمانبندی به میزان بسیار زیاد به نحوه عملکرد مدیران پروژه و حمایت مدیران ارشد بستگی دارد.

کلیدواژه- مدیریت پروژه، تئوری محدودیت‌ها، زنجیره بحرانی، زمانبندی پروژه تحت محدودیت منابع، تئوری فازی، روش دلفی، الگوریتم ژنتیک نخبه گرا
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14323
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
234پ234پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0