دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

توزیع بهینه انرژی و رزرو چرخشی با توجه به قابلیت اطمینان (1392) / علیزاده مقدم ، علی، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهعلیزاده مقدم ، علی، نویسنده
عنوان :توزیع بهینه انرژی و رزرو چرخشی با توجه به قابلیت اطمینان
تکرار نام مولف :علی علیزاده مقدم
سال نشر :1392
شناسه افزوده :حسن پور ، سمیه، استاد راهنما
چکیده :چکیده
در محیط رقابتی صنعت برق ، در بین خدمات جانبی تامین ظرفیت رزرو مورد نیاز سیستم از اهمیت ویژه ای برخوردار است . تامین ظرفیت رزرو از طریق یک بازار رقابتی می تواند در رسیدن به قابلیت اطمینان مطلوب و دلخواه سیستم ، حل مشکلات ظرفیتی سیستم و کاهش هزینه تامین رزرو موثر واقع گردد انتخاب یک مدل مناسب و کامل برای بازار رزرو می تواند مشکلات بهره بردار رزرو را به حداقل برساند.
روشهای متفاوتی برای بهینه سازی توزیع رزرو و انرژی وجود دارد که هرکدام از این روشها از جنبه های مختلفی به بررسی این موضوع می پردازند . این روشها را می توان در سه دیدگاه کلی تقسیم بندی نمود ، دیدگاه اول توزیع بهینه رزرو بر مبنای حداقل کردن پرداخت ، دیدگاه دوم بهینه سازی را از نظر حداقل کردن هزینه ها مورد بررسی قرار می دهد و گروه سوم به حداکثر سازی رفاه اجتماعی توجه کرده است .
در این پایان نامه پس از تعریف انواع کالای رزرو ، مدلی برای راه اندازی بازار رزرو در محیط تجدید ساختاریافته صنعت برق ارائه می شود که هدف اصلی آن کاهش هزینه تولید انرژی و رزرو با توجه به نقص تولید و انتقال در سیستم قدرت است .
مدل سازی مسئله را بر روی سیستم تست 6 باسه و 24 باسه IEEE با توجه به نقص تولید وانتقال مورد مطالعه قرار گرفته و با شاخص های مختلف ، قابلیت اطمینان سیستم محاسبه شده است . هدف اصلی این پایان نامه کاهش هزینه تولید انرژی و رزرو چرخشی است به همین دلیل از نیروگاه بادی به خاطر قیمت پایین تولید انرژی آن استفاده شده است . با جابجایی یکی از واحدهای سیستم 6 باسه با نیروگاه بادی توزیع بهینه رزرو و انرژی با توجه به نقص تولید و انتقال با در نظر گرفتن عدم قطعیت نیروگاه بادی شبیه سازی شده و نتایج آن با سیستم 6 باسه بدون نیروگاه بادی مقایسه قرار گرفته که نشان دهنده کاهش هزینه تولید با افزودن نیروگاه بادی است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14238
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
159پ159پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0