دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

رویکردی جدید برای تدوین استراتژی و تلفیق آن با داده‌کاوی در مدیریت استراتژیک (مطالعه موردی: شرکت آب و فاضلاب مشهد) (1395) / میرسعیدی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهمیرسعیدی ، فاطمه، نویسنده
عنوان :رویکردی جدید برای تدوین استراتژی و تلفیق آن با داده‌کاوی در مدیریت استراتژیک (مطالعه موردی: شرکت آب و فاضلاب مشهد)
تکرار نام مولف :فاطمه میرسعیدی
سال نشر :1395
صفحه شمار:161ص
یادداشتچکیده
امروزه برای داشتن مزیت رقابتی، علوم مدیریت و مهندسی باید در کنار هم و هم‌جهت در راستای تحقق اهداف سازمان حرکت کنند. استفاده از فنون و ابزارهای مهندسی در علم مدیریت می‌تواند سازمان را در بسیاری از فراز و فرودها یاری نماید. در سازمان‌های بزرگ بحث پیاده‌سازی مدیریت استراتژیک بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. اما اینکه از این ابزار مدیریتی تا چه حد به درستی استفاده می‌شود، جای بحث دارد. یکی از مهم‌‌ترین مراحل مدیریت استراتژیکشناسایی عوامل داخلی و خارجی سازمان است، زیرا اگر عوامل به‌درستی شناسایی شوند، می‌توان از آن‌ها برای تدوین صحیح و بهینه استراتژی‌ها استفاده نمود. این در حالی است که در کمتر پژوهشی به استفاده از روش‌های دقیق‌تر در شناسایی و اولویت‌بندی عوامل داخلی و خارجی پرداخته‌شده‌است.
هدف از این پژوهش،اجرای مرحله تدوین استراتژی در شرکت آب و فاضلاب مشهد است.در این مسیر، تمرکز و توجه ویژه‌ای به مرحله شناسایی عوامل داخلی و خارجی از جمله ارائه رویکردی جدید از ماتریس ارزیابی عواملشده‌است که با استفاده از این رویکرد، عوامل را می‌توان به‌طور هم‌زمان دسته‌بندی، و میزان تاثیر آن بر وضعیت سازمان را بررسی کرد. با استفاده از این دسته‌بندی و در نظر گرفتن ضریب اهمیت هر کدام از عوامل، برخی از از آن¬ها را در هم ادغام کرده و ماتریس سوات(SWOT) تشکیل و استراتژی‌ها تدوین شده‌است. در ادامه، برای شناسایی و دسته‌بندی عوامل داخلی و خارجی از روش‌های تصمیم‌گیری چند معیاره و ماشین بردار پشتیبان استفاده می‌شود که می‌توان از آن‌ها در کنار نظر خبرگان استفاده کرد. روش‌های پیشنهادی در شرکت آب و فاضلاب مشهد که یکی از بزرگترین سازمان‌های نیمه‌خصوصی کشور می‌باشد، پیاده‌سازی شده‌است. نتایج نشان می‌دهد که ماشین بردار پشتیبان از صحت پیش‌بینی بیشتری در مقابل روش تحلیل سلسله‌مراتبی فازی و وزن‌دهی ساده برخوردار است. بنابراین، زمانی که سازمان با عوامل مختلف رو به رو می‌شود، می‌توان از ماشین بردار پشتیبان استفاده کرد تا خطای کمیته‌های انسانی کاهش یابد و ابزار تصمیم‌گیری کمکی برای مدیران سازمان‌ها باشد.
کلمات کلیدی: مدیریت استراتژیک، شناسایی عوامل داخلی و خارجی، تصمیم‌گیری چندمعیاره، داده‌کاوی، آب و فاضلاب
شناسه افزوده :حائریان اردکانی ، علی (1325)، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14422
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
253پ253پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0