دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

زمان‌بندی تولید با نگرش کاهش مصرف انرژی، زمان اتمام، زمان دیرکرد در محیط جریان کارگاهی (1396) / بابایی میبدی ، ندا، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهبابایی میبدی ، ندا، نویسنده
عنوان :زمان‌بندی تولید با نگرش کاهش مصرف انرژی، زمان اتمام، زمان دیرکرد در محیط جریان کارگاهی
تکرار نام مولف :ندا بابایی میبدی
سال نشر :1396
صفحه شمار:139ص
یادداشتچکیده
تجزیه تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد که در صنایع تولیدی با افزایش مصرف انرژی، بهره‌وری انرژی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در کارخانجات می‌باشد. بهینه‌سازی مصرف انرژی، زمان دیرکرد و زمان اتمام کارها یک مسأله مهم در سیستم‌های تولیدی می‌باشد.
در این تحقیق با ارائه یک مدل چند هدفه جدید در محیط جریان کارگاهی به دنبال کاهش مصرف انرژی، زمان اتمام و زمان دیرکرد کارها هستیم، که با این کار باعث شناسایی اتلافات انرژی و کاهش زمان بیکاری ماشین‌آلات می‌شویم، برای این اهداف از مدل برنامه‌ریزی عدد صحیح مختلط استفاده کردیم. بعد از اعتبارسنجی مدل با حل مثال عددی در مقیاس کوچک به روش مجموع وزنی و روش محدودیت-اپسیلون (روش دقیق) در نرم‌افزار گمز، مدل را با استفاده از داده‌های تصادفی در مقیاس بزرگ و متوسط توسط الگوریتم‌های فراابتکاری NSGA-II (الگوریتم ژنتیک چند هدفه با مرتب‌سازی نامغلوب) و SPEA-II (نسخه دوم الگوریتم تکاملی مبتنی بر قوت پارتو) حل نمودیم. نتایج مقایسات میان روش دقیق و روش‌های فراابتکاری نشان داد که این الگوریتم‌ها پاسخ‌های قابل اطمینانی را عرضه می‌کنند، ضمن اینکه این الگوریتم‌ها در زمان بسیار اندکی به جواب نهایی که در برخی از موارد بهینه است، می‌رسند. از این میان، الگوریتم NSGA-II عملکرد بهتری را از لحاظ معیارهای کیفیت و نظم نقاط پارتو ارائه می‌نماید. با این وجود از لحاظ دو معیار تنوع پاسخ‌های پارتو و معیار زمانی مشاهده گردید عملکرد الگوریتم SPEA-II در تمام موارد بهتر از الگوریتم NSGA-II می‌باشد.
واژه های کلیدی:
مصرف انرژی، مدل‌سازی ریاضی، زمان اتمام، زمان دیرکرد، الگوریتم‌های فراابتکاری
شناسه افزوده :باقری ، محسن، استاد راهنما
انضباطی ، امیرحسین، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=18275
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
314پ314پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0