دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اولویتبندی عوامل مؤثر بر آمادگی سازمان در راستای اجرای سیستمهای ERP با روش ترکیبی تحلیل شبکهای- دیمتل فازی و تحلیل سوات (مطالعه موردی دانشگاه بیرجند) (1396) / شهپر ، فرناز، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهشهپر ، فرناز، نویسنده
عنوان :اولویتبندی عوامل مؤثر بر آمادگی سازمان در راستای اجرای سیستمهای ERP با روش ترکیبی تحلیل شبکهای- دیمتل فازی و تحلیل سوات (مطالعه موردی دانشگاه بیرجند)
تکرار نام مولف :فرناز شهپر
سال نشر :1396
صفحه شمار:105ص
یادداشتچکیده
امروزه سیستمهای مدیریت منابع سازمانی که زمینهساز یکپارچگی در سازمانها میباشند، یکی از ابزارهای کمک به پیشرفت و تسریع در فرایندهای سازمان، به شمار میروند. با اینکه مفهوم ERP نشأت گرفته از شرکتهای تولیدی است ولی تنها به این حوزه محدود نشد و تعدادی از سازمانهای خدماتی نیز متمایل به اجرای آن شدند.در پروژه پیادهسازی سیستمهایERP، مرحله پیش از استقرار نقش بسزایی در موفقیت اجرای آن دارد. هر سازمان باید نسبت به داشتههای خود آگاه باشد و در ضمن، عوامل محیطی را نیز در نظر گیرد. اتخاذ تصمیم جهت اجرا یا عدم اجرای ERP و به کارگیری برنامههای راهبردی در راستای بهبود موقعیت سازمان برای اجرای این سیستمها منجر به کاهش هزینههای اضافی و کاهش احتمال شکست در حین اجرا خواهد شد. لذا این پژوهش با هدف توجه به مرحله پیش از استقرار ERP و عوامل اثرگذار بر آمادگی سازمان در راستای اجرای موفق این سیستمها، دانشگاه بیرجند را مورد مطالعه قرار میدهد و به شناسایی عوامل داخلی و خارجی سازمان که بر اجرای موفق ERP اثرگذار میباشند، میپردازد. برای دستهبندی عوامل شناسایی شده از ماتریس سوات بهره گرفته و در ادامه به دلیل ضعف تکنیک سوات در ارزیابی گزینههای تصمیم از روش تحلیل شبکهای- دیمتل فازی استفاده شده است. زیرا عوامل مورد نظر در تجزیه و تحلیل سوات، نه تنها از هم جدا نیستند بلکه گاهی میان بعضی از عوامل آن، روابط و وابستگیهایی وجود دارد. لذا در این تحقیق، عوامل درونی و بیرونی سازمان مورد ارزیابی و اولویتبندی قرار میگیرند. یافتن موقعیت راهبردی سازمان و تعیین راهبردهای مناسب و اولویتبندی آنها جهت بهبود آمادگی سازمان برای اجرای ERP، یکی دیگر از کارهای انجام شده در این تحقیق میباشد. پس از تحلیل دادهها، 28 عامل سازمانی اولویتبندی شده و نتایج عددی حاصل نشان میدهد که سازمان در موقعیت تهاجمی قرار داشته و چهار استراتژی، متناسب با موقعیت آن طراحی و اولویتبندی شده است.
واژههای کلیدی: ERP، تجزیه و تحلیل سوات، تحلیل شبکهای، دیمتل فازی
شناسه افزوده :انضباطی ، امیرحسین، استاد راهنما
رضایی نیک ، دکتر، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=23018
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
391پ391پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0