دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

بررسی حوزه های مدیریتی PMBOK در عملکرد دفتر مدیریت پروژه در پروژه های عمرانی کلان شهر مشهد (1395) / عباسی ، بابک، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهعباسی ، بابک، نویسنده
عنوان :بررسی حوزه های مدیریتی PMBOK در عملکرد دفتر مدیریت پروژه در پروژه های عمرانی کلان شهر مشهد
تکرار نام مولف :بابک عباسی
سال نشر :1395
صفحه شمار:106ص
شناسه افزوده :نجی ، آرش، استاد راهنما
چکیده :چکیده
برای انجام کامل و درست هر کار یا هر نوع اقدامی، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و کنترل عملیات در تمام مراحل و جریان کار از آغاز تا خاتمه آن ضروری و منطقی است. در علوم مدیریت ، برای مدیریت پروژه که روش نوینی برای اجرای عملیات پروژه های عمرانی است، تعاریف گوناگونی مطرح شده است ولی دراغلب تعاریف مدیریت پروژه، در‌باره سه نکته و وظیفه مهم مدیر پروژه شامل، تامین کیفیت و مشخصات فنی ، اجرای پروژه در زمان معین مطابق بودجه و هزینه از پیش مشخص شده، اتفاق دیدگاه وجود دارد .
چند صباحی است که "دفتر مدیریت پروژه" یا ""PMO با هدف استاندارد سازی، هماهنگی و مدیریت متمرکز فعالیت های پروژه ها بر اساس استاندارد های نوین مدیریتی، مسلح به هر آن چه پروژه ها و سازمان ها برای رسیدن به هارمونی و موفقیت نیاز دارند گردیده تا روند تکرار خطاها را تغییر دهد و موفقیت پروژه ها را تضمین کند.
در این پژوهش، پس از ارائه تعاریف مختلف دفتر مدیریت پروژه و بررسی عملکرد ها و مدل های مربوطه و وظایف این دفاتر، به بررسی ریز عملکرد های مدیریتی این دفاتر بر اساس فرآیند های انجام شده در حوزه های ده گانه استاندارد جامع مدیریتی PMBOK پرداخته می شود. به این منظور با طرح پرسشنامه ای جامع و توزیع آن ها به روش میدانی، با هدف جمع آوری نظر مدیران پروژه و مدیران ارشد دفاتر مدیریت پروژه در پروژه های عمرانی بزرگ نمونه کلان شهر مشهد، پرداخته شد. سپس با جمع بندی نظریات و تحلیل داده های دریافتی به لحاظ آماری و غیر آماری، میزان اهمیت دهی پروژه ها به این استاندارد مدیریتی و همچنین میزان استفاده و درجه اهمیت هر یک از ریز عملکرد حوزه های مدیریتی در پروژه ها مشخص می گردد.

واژگان کلیدی: دفتر مدیریت پروژه PMO، عملکرد، مدیریت، فرآیند های مدیریتی PMBOK، پروژه های عمرانی
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14315
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
241پ241پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0