دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

مسأله مکان یابی تسهیلات طراحی شبکه با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان و بهینه سازی استوار (1395) / ابول پور مشیزی ، معصومه، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهابول پور مشیزی ، معصومه، نویسنده
عنوان :مسأله مکان یابی تسهیلات طراحی شبکه با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان و بهینه سازی استوار
تکرار نام مولف :معصومه ابول پور مشیزی
سال نشر :1395
صفحه شمار:104ص
یادداشتچکیده
تصمیم گیری در مورد مکان یابی تسهیلات عمدتا از تصمیم گیری های بلند مدت و استراتژیک شرکت های بزرگ خصوصی و دولتی است و هزینه های بالای آن، موجب توجه روز افزون به این موضوع شده است. به علاوه طراحی شبکه ای که تسهیلات در آن مستقر می شوند حائز اهمیت فراوان می باشد. مکان یابی تسهیلات و تخصیص آنها به متقاضیان به دلیل وقوع اتفاقات، عوامل غیر منتظره و عدم قطعیت¬ها می¬تواند متحمل هزینه¬های سنگین برای سیستم طراحی شده گردد. بنابراین نیاز به طراحی و بهینه سازی مدل¬هایی است که بطور همزمان شبکه مورد نظر را طراحی نماید، مکان تسهیلات را مشخص کند، مشتریان را به آنها تخصیص دهد و در عین حال کارکرد سالم سیستم و احتمال رخداد خرابی¬ها و عدم قطعیت¬ها را در نظر گیرد. در صورتی که بنا به دلایلی تسهیلات و یا مسیرها نتواند خدمت دهی خود را درست و به موقع انجام دهند؛ منجر به ایجاد هزینه های اضافی جهت پاسخ گویی به تقاضا و یا هزینه کمبود ناشی از عدم برآورد تقاضا می شوند. درنتیجه بحث عدماطمینان مطرح می گردد.
در این تحقیق، مدل برنامه ریزی عدد صحیح مختلط خطی سازی شده برای مسأله مکان یابی تسهیلات و طراحی شبکه امداد و نجات قابل اطمینان و استوار ارائه شده است. مفروضاتی از جمله ((احتمال وقوع بیش از یک خرابی برای مسیرهای ارتباطی در یک زمان مشخص، امکان احداث چند نوع مسیر با احتمال خرابی و هزینه ساخت متفاوت، استقرار تسهیلات با شعاع پوشش متغیر، غیر قطعی فرض نمودن تقاضا، تسهیلات دارای ظرفیت محدود و پوشش پشتیبان)) مسأله را به دنیای واقعی با عملکرد و کارایی بیشتر نزدیک می¬نماید. به علاوه از رویکرد بهینه سازی استوار سناریو محور جهت مواجهه با بحث عدم قطعیت استفاده می¬گردد.
در انتها، مدل مذکور در نرم افزار GAMS24.1.2کدنویسی و با بهره گیری از نمونه های تصادفی تولید شده، مدل ارائه شده آزمایش و برای پارامترهای مختلف تجزیه و تحلیل محاسباتی ارائه می گردد.
کلمات کلیدی: مکان یابی تسهیلات، طراحی شبکه، قابلیت اطمینان، بهینه سازی استوار سناریو محور، پوشش و شعاع پوشش
شناسه افزوده :رضائی نیک ، ابراهیم، استاد راهنما
بانکیان ، بهزاد، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=14516
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
254پ254پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0