دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

کنترل سیستم تهویه مطبوع ساختمان های مقیاس بزرگ با روش کنترل پیش بین توزیع شده و اعمال استراتژی محدودیت تقاضا (1396) / صبوحی آبیز ، حمیده، نویسنده
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهصبوحی آبیز ، حمیده، نویسنده
عنوان :کنترل سیستم تهویه مطبوع ساختمان های مقیاس بزرگ با روش کنترل پیش بین توزیع شده و اعمال استراتژی محدودیت تقاضا
تکرار نام مولف :حمیده صبوحی آبیز
سال نشر :1396
صفحه شمار:59ص
یادداشتچکیده
امروزه توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط مطلوب یکی از مسائل مهم زندگی بشر است. ازاین رو سیستم های تهویه مطبوع جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده اند. از آنجا که بخش زیادی از انرژی مصرفی در یک ساختمان مربوط به سیستم های تهویه مطبوع می باشد، پیاده‌سازی یک روش کنترلی مناسب برای آن بسیار حائز اهمیت است.
در این پروژه هدف بر آن است که سیستم تهویه مطبوع ساختمان‌های مقیاس بزرگ کنترل شود. یکی از جدیدترین کنترلرهای پیشنهادی برای چنین سیستم های گسترده ای غالباً کنترل توزیع شده می باشد. در این راستا روش کنترل پیش‌بین توزیع شده که قابلیت پردازش و کنترل مناسب داده‌ها را دارد، به کار گرفته شده است. با اعمال این کنترلر صنعتی روی سیستم تهویه مطبوع ساختمان، دما در طول شبانه‌روز کنترل و تنظیم می شود. از سوی دیگر، هزینه های الکتریکی در طول شبانه‌روز تغییر می‌کند و در ساعات اوج تقاضا بیشتر است. از آنجا که چهل درصد اوج تقاضا به سیستم‌های تهویه مطبوع مربوط می‌شود، به‌کارگیری روشی که این مقدار انرژی مصرفی را در زمان های اوج حداقل کند تا هزینه های الکتریکی کاهش یابد، حائز اهمیت است. از این‌رو استراتژی محدودیت تقاضا به سیستم و روش فوق اعمال می شود تا در عین ثابت نگه‌داشتن دما، حداقل انرژی نیز در زمان اوج استفاده شود.

کلمات کلیدی: کنترل پیش بین، کنترل پیش بین توزیع شده، سیستم تهویه مطبوع، محدودیت تقاضا
شناسه افزوده :اقبال ، نجمه، استاد راهنما
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=18392
زبان مدرک :فارسی
شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانت
333پ333پ پایان‌نامهکتابخانه سجاداسناد مرجعغیر قابل امانت

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :0